Blue me niet te koppelen aan tomtom

Alle onderwerpen m.b.t. Blue&Me, GSM, caraudio, multimedia etc.

Blue me niet te koppelen aan tomtom

Berichtdoor sjoisblaauw » 03 feb 2011, 23:32

Hallo beste forummers,

Ik ben sindskort in het bezit van een Fiat 500 1.2 en heb hierbij ook een blueme tomtom aangeschaft. Het probleem wat ik nu heb is dat ik mijn telefoon wel kan pairen met de auto, maar als ik de instellingen van blueme wil koppelen naar de tomtom, geeft deze aan dat de bluetooth van de auto niet ingeschakeld is. Bij de garage konden ze mij niet verder helpen en verwezen mij naar de gebruiksaanwijzing van mn telefoon.

Is dit een herkenbaar probleem? En zo ja, weet iemand raad hiermee??
sjoisblaauw

Re: Blue me niet te koppelen aan tomtom

Berichtdoor checkered flag » 03 feb 2011, 23:58

Welkom,

ff de zoekfunctie gebruiken en je vindt zo een paar topics over dit euvel.

viewtopic.php?f=29&t=2547

viewtopic.php?f=29&t=1393

viewtopic.php?f=29&t=2333

Ik zal niet zeggen dat deze topics direct uitsluitsel geven over jou vraag, maar vaak staan er toch dingen in die je op weg helpen. Je moet ze dan wel ff lezen,maar ach daar is 't forum ook voor. Vooralsnog werkt het TomTom niet optimaal met B&M
checkered flag

Berichtdoor sjoisblaauw » 04 feb 2011, 00:04

Ja, ik had het forum al doorzocht, maar helaas geen antwoord kunnen vinden. Ik blijf het raar vinden dat de Tomtom de bluetooth vd auto niet herkend.

Maar goed, ik ga er weer een nachtje overslapen en morgen weer even aan de slag en anders maar weer retour naar de dealer.

Alvast bedankt voor je snelle reactie

Gr
sjoisblaauw

Berichtdoor sjoisblaauw » 04 feb 2011, 00:07

Ow en de website www.blueandme.net kon mij helaas ook niet verder helpen.

Ik heb ook al op de Tomtom de fabrieksinstellingen gereset (kreeg toen Lets als taal!!!) Dit mocht ook niet baten...
sjoisblaauw

Berichtdoor Abarthone » 04 feb 2011, 13:31

Volgens mij kun je niet 2 Bluetooth apparaten tegelijk koppelen.
Het is dus of telefoon via Blue&Me of TomTom via Blue&Me.
Heb je al geprobeerd om de bluetooth verbinding met de telefoon te verbreken en dan verbinding te maken met de TomTom?

Eric
Abarth 500C Grigio Campovolo, leer, climate control, interscope, Squadra Tuning remap (168pk en 287Nm), G-tech uitlaat, BMC filter in aangepast filterhuis, 17" OZ racing Ultraleggera (6,9kg) en Landi VGI gasinstallatie, Cruise Control
Abarthone

Berichtdoor sjoisblaauw » 04 feb 2011, 14:26

Eric,

Ik heb al het mogelijke al geprobeerd. Vandaag de garage weer gebeld (uitermate vriendelijk en behulpzaam), zij hebben meer problemen met blueme en tomtom. Breng volgende week de auto heen, en dan wordt de software geupdated. Kijken of het dan wel werkt....

Gr Sjois
sjoisblaauw

Berichtdoor Coco » 05 feb 2011, 18:35

Wij hebben er ook problemen mee! Ze zouden een melding naar Fiat Ned. doen. Sinds dien niets meer gehoord of gezien.
Auto is 2x toe ge-updated.

Volgens mij helpt het niet om de telefoon Bluetooth uit te schakelen want anders was het wel gelukt toen die in de garage stond voor een up-date.

Ik vind het echt een kwalijke zaak eigenlijk. Zeker die radio stilte... niemand doet er iets aan kennelijk!
Heb al een email gestuurd naar Fiat Ned. maar krijg er geeneens antwoord op..... :roll:
500C 1.2 Lounge dualogic Start & Stop Funky white, rood dak, rood/ivoor lederen bekleding, buitenspiegelkappen in chroom, Interscope Hifisys. + 100W subwoofer, navigatie, Bleu & Me 16" lichtmetalen velgen
Coco

Berichtdoor checkered flag » 06 feb 2011, 00:47

Coco schreef:Heb al een email gestuurd naar Fiat Ned. maar krijg er geeneens antwoord op..... :roll:

Het probleem is ook niet wat je naar Fiat Nederland stuurt, Fiat Nederland IS het probleem!
checkered flag

Berichtdoor gboeren » 06 feb 2011, 00:56

Ik heb wel een antwoord van fiat, want mijn bleu & me module is ook kapot.
Dus geen GSM, memorystick en knipperende Km stand.
Ze zeggen dat dit komt omdat de GSM's de laatste firmware er niet op hebben staan.
Dit is bullshit want ik heb nog nooit een telefoon gepaird met bleu & me, zelfs niet een memory stick erin gehad.
Deze kreeg ik pas met sinterklaas en toen was de module al kapot.
Maar Fiat zegt dat ze veel modules terug krijgen van de dealer die niet kapot zijn als ze die koppelen in een andere wagen en doormeten.
RARA ik denk dat de software mannen een probleem hebben maar niet toe willen geven.

ps. Ik krijg wel een nieuwe module, kijken of die het wel doet. :shock:

Bert
mijn 500 C Rock en 500 lounge en Fiat Panda Cross-over Black
gboeren

Berichtdoor Twinkieee » 29 jul 2011, 21:11

ik kan mijn tomtom 2 ook niet verbinden met de abarth
weet hier iemand de oorzaak van ??
de garage kon me geen andwoord geven :(
Fiat 500 abarth esseesse @ G-Tech 215 HP
Twinkieee

Berichtdoor dirk » 30 jul 2011, 10:13

Beide systemen moeten aktief zijn , bleu&me laten zoeken (instellingen , registreer nieuwe gebruiker)en de tomtom eveneens laten zoeken , bleu&me geeft dan een 4 cijferige code en deze moet je bevestigen op je tomtom en dan ben je verbonden .
500c twinair mta azurro volare 07/2011 , 16"velgen , xenon , aut. airco en spiegel verkocht.
dirk

Berichtdoor Twinkieee » 30 jul 2011, 21:46

ja dat doe ik de hele tijd
en alles gaat zelfs de code ingeven en dan komt er in te staan verbinden
en dan zegt de gps dat het niet gaat en op de wagen staat vorbonden met B&M
maar er is geen verbinding tussen gps en de wagen :(
ben echt ten einde raad,
heeft dit te maken omdat het een abarth is maar het B&M systeem is toch hetzelfde als de gewone 500

grtz, Twinkieee
Twinkieee

Berichtdoor TheTraveller » 30 jul 2011, 23:22

Twinkieee, ik heb precies hetzelfde probleem. Ik begreep dat dit te maken heeft met de hardware van het Blue&Me systeem. Mijn 500 is van Juni 2010, en heeft blijkbaar nog een 'oud' systeem ingebouwd. De nieuwere modellen, volgens mij al vanaf juli 2010 hebben een nieuw systeem en kunnen gekoppeld worden aan de TomTom B&M 1 en de nieuwste TomTom B&M 2- welke ik nu dus ook heb.
Ik ben met mijn dealer in onderhandeling/overleg hoe we dit kunnen oplossen, aangezien ik ook nog andere problemen ondervindt met mijn huidige B&M systeem...

Iemand anders misschien nog een idee hoe dit op te lossen is?
Lounge 1.2 Dualogic S&S, Rock'nRoll Blue, 16", rode ring wielnaafkappen, tricolore wing badges+logo in stootstrip, B&M TomTom 2 LIVE, aut.airco, mistlampen, chroomstrip op motorkap+A-bar, '500' chrome instaplijsten, Eibach Pro-Kit 30mm
TheTraveller

Berichtdoor Twinkieee » 30 jul 2011, 23:52

TheTraveller, mijne abarth is van augustus 2010 en dit gaat ook niet.
ik hoop maar dat de dealer dit kan verhelpen, anders krijgt hij z'n gps terug ze hadden gezegd dat het zou werken.
anders had ik ook de gewone tomtom kunnen kopen!
zodra je meer weet van je dealer voor het op te lossen, dan hoor ik het heel graag want ben ten einde raad heb al zoveel geprobeerd!!

grtz, Twinkieee
Twinkieee

Berichtdoor Coco » 09 aug 2013, 10:40

Goedemorgen,

Ik ben inmiddels in het bezit van een Abarth! Ook hierin kan ik de tomtom niet koppelen aan de auto :roll: ! Gebeld met de garage en, in tegenstelling, met de Fiat garage in Amersfoort heb ik binnen een week antwoord.
Niet dat je er heel erg blij mee bent maar het lukt bij deze auto dus ook niet met m'n bestaande tomtom. Ik zou dus een nieuwe moeten aanschaffen.
Nu hebben ze aangeboden om 2 systemen te bestellen. o.a. een Abarth tomtom en nog een andere. Maar hoe weet ik zeker of dit wel gaat werken en geen conflict met m'n telefoon krijg? Daarbij kost het weer geld terwijl we dit systeem als blue&me kochten met de mooiste verhalen hoe het allemaal zou werken.

En wat is nu precies de toegevoegde waarde mocht het wel allemaal gaan werken??
Ik moet er eens diep over nadenken.....
500C 1.2 Lounge dualogic Start & Stop Funky white, rood dak, rood/ivoor lederen bekleding, buitenspiegelkappen in chroom, Interscope Hifisys. + 100W subwoofer, navigatie, Bleu & Me 16" lichtmetalen velgen
Coco

Berichtdoor Coco » 09 aug 2013, 10:42

Oh en m'n Abarth is bijna 2 jaar oud.... dus als het idd klopt dat in de "oudere" auto's een verkeerde software zit dan werkt het kennelijk nu nog steeds niet....Eigenlijk schandalig want je betaald wel de hoofdprijs voor iets wat achteraf dus helemaal niet blijkt te werken.....
Coco

Keer terug naar Blue&Me, GSM, caraudio, multimedia etc.