Blue&Me Tomtom 2 Live: Probleem met kaartupdate

Alle onderwerpen m.b.t. Blue&Me, GSM, caraudio, multimedia etc.

Blue&Me Tomtom 2 Live: Probleem met kaartupdate

Berichtdoor Ebo » 14 aug 2011, 02:40

Tomtom geeft de garantie dat je altijd de nieuwste kaart hebt. Je moet je Tomtom dan binnen 90 dagen na ingebruikname updaten.

Na een halve dag rommelen eindelijk gelukt om de update kaarten te installeren. Maar let op, want het gaat redelijk snel mis.
Allereerst: Mytomtom maakt geen backup van je systeem!
Gaat het mis, dan zit je zonder kaart, wat mij dus ook gebeurde. Dit was onder Windows 7-32 bit.
Diverse keren geprobeerd, maar de Tomtom liep steeds vast. Resetten en opnieuw beginnen.
Resetten gaat door de aan/uit knop ingedrukt te blijven houden, tot de Tomtom opstart en je de toontjes hoort.

Daarna geprobeerd met Windows7-64 bit. Ook deze update liep steeds vast.
Wezen zoeken in allerlei forums. Daar vond ik deze oplossing die bij mij uiteindelijk werkte.

- Gebruik een 32-bit besturingssysteem. 64-bit werkt niet.
- Start Windows opnieuw op en gebruik geen andere programma's dan Mytomtom
- Klik met je rechtermuistoest op Mytomtom en stel de compatibiliteit in op Windows XP.
- Sluit de Tomtom aan op USB maar niet via een USB-hub.
- Uiteindelijk, na bijna 2 uur, had ik een nieuwe kaart erop staan.

In de Tomtom forums kwam ik diverse mensen tegen die het niet gelukt is via Mytomtom een kaart te installeren en met een leeg, niet meer werkende navigatie zaten.

Ik hoop dat je niet tegen "mijn probleem" aanloopt bij updaten van de kaart.

Overigens zijn er via Mytomtom voorlopig nog geen kaartupdates te koop.

Ebo
500C TA Rock Bosa Nova White
Ebo

Re: Blue&Me Tomtom 2 Live: Probleem met kaartupdate

Berichtdoor marcopunto » 14 aug 2011, 02:54

ben al blij dat ik de tomtom niet gekocht heb ..
Probeerde onlangs mijn tomtom te updaten, en daar waar kaartupdates vroeger gratis waren moet je er (net als bij dat andere klotesysteem van Fiat, Lancia, Alfa = Navteq) ook al de max van de poen voor betalen.
Ik moest toch een nieuwe gsm kopen, heb nu een (android smartphone) Sony Ericcson Xperia X10 mini pro, samen met Sygic navigatie (heel West-Europa, bijna al dezelfde funkties als TomTom) en dashboard montage voor +/- 250 euro (klank loopt nog niet over B&M, daar ben ik nog niet achter, maar zelfs als dat niet lukt heb ik een prima combinatie voor een eerlijke prijs.
nu: Fiat 500c 1.3JTD en Lancia Delta Platino 1.6JTD selectronic
vroeger: Fiat 128SL-Honda civic(2x)-Honda CRX-UnoTD-Punto TD-Marea Weekend TD-Multipla I TD en Lancia Y 1.2/Punto JTD-Stilo JTD en Stilo Multiwagon JTD-Multipla II JTD en Grande Punto JTD
marcopunto

Berichtdoor fonzie » 14 aug 2011, 10:56

na vroeger een tom tom te hebben gehad en voor elke update, tmc etc te moeten betalen, ben ik overgestapt op navigon.
is vaak als beste getest bij diverse consumenten testen in binnen en buitenland.
2 jaar lang gratis update (elk kwartaal) en voor een gering bedrag lifetime update.

jammer genoeg heeft onze volgende wagen ook tomtom
groet
fons
ATT en ex 500 1.2 lounge cha azzure bezitter met 16 inch velgen, chroom pakket,korte antenne, verlaagd mcc sport, spoorverbreders (3mm van mcc sport) KN 57 I filter, ragazzon uitlaat, alupedalen, midden armsteun, chromen kentenplaat. Nu Alfa MiTo
fonzie

Berichtdoor TheTraveller » 14 aug 2011, 13:29

Ik heb de TomTom 2 na aanschaf direct geupdate via MyTomTom, nieuwe kaart werd zonder problemen erop gezet. Inmiddels ook al 1x een update gehad voor flitspalen etc. Heb ook de kaartupdateservice gekocht voor de komende 1,5 jaar, nu checkt ie elke keer of er nieuwe kaarten zijn en geeft dan een melding.
Ik heb Windows 7 64-bit versie.

Succes verder!

Groeten, Leon
Lounge 1.2 Dualogic S&S, Rock'nRoll Blue, 16", rode ring wielnaafkappen, tricolore wing badges+logo in stootstrip, B&M TomTom 2 LIVE, aut.airco, mistlampen, chroomstrip op motorkap+A-bar, '500' chrome instaplijsten, Eibach Pro-Kit 30mm
TheTraveller

Berichtdoor Ebo » 15 aug 2011, 19:53

TheTraveller schreef:Ik heb de TomTom 2 na aanschaf direct geupdate via MyTomTom, nieuwe kaart werd zonder problemen erop gezet. Inmiddels ook al 1x een update gehad voor flitspalen etc. Heb ook de kaartupdateservice gekocht voor de komende 1,5 jaar, nu checkt ie elke keer of er nieuwe kaarten zijn en geeft dan een melding.
Ik heb Windows 7 64-bit versie.

Succes verder!

Groeten, Leon

Beste Leon.
Doet me goed dat bij jou alles wel prima is verlopen.
Ben wel benieuwd naar de kaartupdates. Ga straks weer kijken voor het abonnement (heb ik op mijn andere auto ook), maar kreeg eerst de melding dat het niet kon.
Vr.gr., Ebo
Ebo

Berichtdoor TheTraveller » 15 aug 2011, 21:32

Hoi Ebo,

die kaartupdateservice wilde bij mij eerst ook niet lukken, maar ineens was dit wel mogelijk. Ik heb nu sinds ca. 2 weken dat abonnement, maar er zijn op dit moment nog geen nieuwe updates beschikbaar.
Elke keer als ik de TomTom nu aansluit op de PC en naar de kaartupdate-pagina ga, geeft ie weer of er wel/niet een update beschikbaar is.

Ik hoop wel dat er binnenkort ook andere kaarten beschikbaar komen, bv voor de VS/Canada of Zuid Amerika/Brazilie, want die zou ik graag willen kopen. Ook de mogelijkheid om andere stemmen erop te zetten ontbreekt nu nog, maar 'ze zijn er mee bezig' staat op de site, dus dat zal wel komen binnenkort...

In ieder geval ben ik ontzettend blij met deze nieuwste Blue&Me TomTom 2 versie. Ik had hiervoor de Blue&Me Map Navigator af fabriek- en dat was echt een apparaat uit het jaar kruik! Het was gewoon een schande dat ze zo een ouderwets en beperkt navigatiesysteem in een Fiat 500 hebben gestopt!

Ik hoop voor je dat die kaartupdateservice gaat lukken, anders kan je ook wachten totdat er een update beschikbaar is, dan laat ik het wel weten ;-)

De groeten...

Leon
Lounge 1.2 Dualogic S&S, Rock'nRoll Blue, 16", rode ring wielnaafkappen, tricolore wing badges+logo in stootstrip, B&M TomTom 2 LIVE, aut.airco, mistlampen, chroomstrip op motorkap+A-bar, '500' chrome instaplijsten, Eibach Pro-Kit 30mm
TheTraveller

Berichtdoor Ebo » 15 aug 2011, 22:05

Beste Leon,

abonnement afsluiten is gelukt (39,95 voor anderhalf jaar; goed te doen). De eerdere info die ik had was dus misleidend....

Ik heb de laatste kaart erop staan, dus nu wachten. Kan ik meteen zien of de kaarten voor die Fiat en de Renault op het zelfde moment uitkomen (daar had ik de kaartupdateservice al van).

Wat ik wel heel lastig vind is dat je via Mytomtom geen backup kunt maken. Die van de Renault werkt via Tomtom Home. Dan heb je de backup altijd nog als het mis gaat. Overigens werkt die via een SD card, waar ik altijd een backup van bij me heb (gewoon de backup van je pc op een nieuwe SD card zetten) als ik op vakantie ben.

Afijn, maar hopen dat niet meer mensen het "probleem" oplopen dat ik had, hoewel er veel meldingen gemaakt worden op internet van fouten met Mytomtom en lege navigatieapparaten.

Vr.gr., Ebo
Ebo

Berichtdoor goldfinger » 16 aug 2011, 13:52

Hoi allemaal!

Ik zal niet gaan beweren dat tomtom het beste product is wat fiat verkoopt in combinatie met zijn auto's en het blue&me maar de meeste problemen komen voort uit het gebruik van de tomtom en het fijne niet weten. Werk zelf voor een dealer van de mooie italiaanse merken en sta bijna dagelijks voor klanten hun tom tom te herstellen. Ik heb wat ruzie hierover gehad met tomtom omdat ik het zelf ook niet eens ben met hun software en applicaties. bijvoorbeeld: je bent bezig met een kaart update voor tomtom....je tomtom geeft aan update voltooid, je applicatie geeft aan update voltooid...kijk je naar de website van my tomtom....is die nog bezig met downloaden. deze laatste stap word vaak overgeslagen en de tomtom word losgekoppeld...ofwel je tomtom doet niets meer.....koppel je hem opnieuw aan blijft het probleem zich voordoen....daarom na een hoop getouwtrek kreeg ik van hun deze email:

Geachte heer, mevrouw,

U hebt onlangs persoonlijke ondersteuning gevraagd aan de klantenservice van TomTom.

Hieronder vindt u een overzicht van uw aanvraag en ons antwoord daarop.

U kunt deze e-mail direct beantwoorden.

Als we binnen drie dagen niets van u horen, wordt de aanvraag automatisch gesloten. U kunt uw vraag nog wel binnen achtentwintig dagen aanpassen.

U kunt ook hier klikken om via ons onlineformulier te antwoorden.

Onderwerp
Het herstellen van de updates voor de Blue&ME2

Discussiethread
Reactie (Boxie v. G. (NL)) 29-07-2011 06:33 NM
Geachte heer Langkemper,

Hartelijk bedankt voor uw contact met onze afdeling Customer Care.

Het referentienummer voor uw vraag is 110730-000403. Dit referentienummer kunt u vermelden als u nogmaals contact met ons opneemt over dit onderwerp.

Naar aanleiding van uw contact omtrent het euvel van uw NAV3-toestel, stuur ik u hierbij een eenvoudig stappenplan, om zo hopelijk dit incident te verhelpen. Mocht u er onverhoopt toch niet uitkomen, adviseer ik u weer om even contact met ons op te nemen.

Gelukkig is dit stappenplan zeer eenvoudig, en uitvoerig uitgeschreven zodat u de stappen simpelweg op kunt volgen.

• Begin-positie:

Uw pc staat aan, en alle programma's zijn afgesloten, zodat u uw bureaublad ziet. Uw TomTom staat uit, en is los van de pc.

TIP: Print deze instructies uit, zodat u niet continu van programma's hoeft te wisselen om dit bericht te controleren op de volgende stap.

• Adviezen voor een goede stabiele werking van uw pc/laptop •

Voordat u begint, raad ik u aan om uw anti-virus software en firewall tijdelijk uit te zetten en uw computer rechtstreeks op het internetmodem aan te sluiten met een netwerkkabel, dus niet draadloos, zonder router en niet aangesloten op een bedrijfsnetwerk. Het komt namelijk weleens voor dat de installatie niet op de juiste manier voltooid kan worden, omdat er tijdens de download iets niet goed ging en dit kunt u voorkomen door het advies op te volgen.
Vervolgens adviseer ik u met klem om de volgende adviezen even na te lopen:

- Gebruik een thuis-netwerk (bedrijfsnetwerken zijn vaak onherroepelijk beveiligd).
-
- Indien u werkt met een laptop, zorg er dan voor dat deze is verbonden met de stroom. Het euvel kan namelijk te maken hebben met een onstabiele verbinding in de USB-poort.

Nu u dit nagelopen heeft, kunt u de volgende stappen opvolgen:

1. Zorg dat de TomTom niet verbonden is met uw PC.
2. Klik met uw rechter muisknop op het MyTomTom icoon rechts onderin, naast de tijd.
3. Houdt de Shift-knop ingedrukt, en klik op "Sluit Af". De Shift-knop kunt u nu los laten, en vervolgens drukken op "Sluiten" of "Exit".

Mocht MyTomTom al afgesloten zijn, kunt u doorgaan met het volgende:

• De TomTom-map en instellingen verwijderen •

Controleer welk besturingssysteem u heeft:

Voor Windows-gebruikers is het van belang dat de verborgen bestanden en mappen zichtbaar zijn. Dit doet u door via [Start] -> [Confirguratiescherm] -> [Klassieke Weergave] -> [Map Opties] -> tablad [Beeld] -> vink [Toon verborgen bestanden en mappen] aan, en klik op [OK].

Ga vervolgens naar het volgende pad:

Windows 7/Vista: ga naar C:\Users\<gebruikersnaam>\AppData\Local\TomTom > verwijder de Home 3 map
Windows XP: ga naar C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data\TomTom > verwijder de Home 3 map
MAC: ga naar /Users/<gebruikersnaam>/Library/Caches/TomTom > verwijder de Home 3 map

Nadat u dit gedaan heeft, verwijderd u de tijdelijke bestanden in uw internet-browser:

Hoe dit moet, wordt helemaal beschreven in de volgende link, afhankelijk van uw browser:

http://www.google.com/support/youtube/b ... wer=105801

Zodra u dit gedaan heeft, kunt u verder.

• De TomTom koppelen aan het account en de updates downloaden en installeren •
1. Start MyTomTom opnieuw. De website zal automatisch geopend worden.
2. Meldt u zich aan met uw MyTomTom account.
3. Verbind uw TomTom met uw computer.

Controleer nu eerst of er updates aangeboden worden:
NB: Indien er meer dan één update wordt aangeboden, vink dan alles uit, en selecteer enkel de applicatie-software om te downloaden en te installeren.

Alles zou nu weer naar behoren moeten werken. Mocht er onverhoopt tóch nog iets mislukken, of heeft u misschien nog vragen omtrent dit onderwerp, nodig ik u uit om even telefonisch contact op te nemen met onze klantenservice. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 09:00 uur en 18:30 uur op 020-8501007
U kunt uiteraard ook reageren op dit bericht. Klik dan op de link onder aan deze email, maar houdt u alstublieft rekening met een reactietijd van ten minste twee werkdagen.

Echter verwacht ik dat alles vanzelf gaat, en dat alles naar behoren functioneert. In dat geval rest mij niks anders dan u heel erg veel plezier toe te wensen met uw navigatie-systeem!

Indien u geen reactie toestuurt, zal ons systeem na drie werkdagen er vanuit gaan dat het vraagstuk is opgelost, en zal u derhalve een klantentevredenheidsonderzoek toesturen. Wij zouden het op prijs stellen als u een moment van uw tijd zou kunnen missen om het onderzoek in te vullen. Het kost slechts een minuutje van uw tijd, en ik kan de resultaten gebruiken om mezelf te verbeteren.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Indien u toch nog vragen of suggesties heeft, reageer dan op deze e-mail zoals onder de stippellijn staat uitgelegd.

Met vriendelijke groeten,

Boxie
TomTom Customer Care Team
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Klik hier om een reactie te versturen: http://nl.support.tomtom.com/app/accoun ... ergroep.nl

Indien u nog andere vragen heeft, aarzelt u dan alstublieft niet om contact met ons op te nemen. Als alternatief, kunt u onze website http://www.tomtom.com/support bezoeken voor handige tips en vele probleemoplossende stappen, die helpen uw apparaat te beheren. Onze contactgegevens staan op http://www.tomtom.com/371.

Vraagverwijzingsnr.:110730-000403
Productniveau 1: Ingebouwde auto navigatie
Productniveau 2: Blue & Me TomTom 2 LIVE
Categorieniveau 1: Technische ondersteuning
Datum aangemaakt: 29-07-2011 05:42 NM
Laatst bijgewerkt: 29-07-2011 06:33 NM
Status: Waiting

[---001:005360:13620---]

het lost bijna alleproblemen met tomtom op....owja....

blue&me...er word aangewerkt door fiat.... er komt zeer waarschijnlijk een verbetering
goldfinger

Berichtdoor Ebo » 17 aug 2011, 20:34

Gisteren melding van Mytomtom: Nieuwe kaart update (per slot, kaart abonnement afgesloten)
Dus, zelfde gedaan als bij de laatst geslaagde gelukte poging.
Wederom leeg systeem :-(
Ben inmiddels bij mijn 5e poging (ook met de tips van goldfinger), nu maar op een systeem onder Windows XP.
Waarom niet gewoon met Tomtom Home? Dat werkte altijd perfect én stukken sneller!
Ebo

Berichtdoor TheTraveller » 17 aug 2011, 23:01

Hoi Ebo,

ik heb zojuist de nieuwste update uitgevoerd, en het werkte (weer) prima! :P
Ik heb eerst de data gedownload, zonder dat de TomTom was aangesloten aan de PC. Nadat de data gereed was, vroeg MyTomTom om het apparaat aan te sluiten. Dit gedaan te hebben begon ook meteen de installatie, deze duurde wel ca. 1 uur :roll: - maar verliep dus zonder problemen.

Succes iig met de update! ;)

Gr. Leon
TheTraveller

Berichtdoor Ebo » 18 aug 2011, 08:28

Hoi Leon,
precies zo gedaan. Heeft de hele nacht vastgestaan op 26% en nog 49 minuten. Draait nu weer en staat al op 31% met 36 minuten.... Ik blijf proberen. Met 1 computer zou je denken dat het daar aan ligt. Maar ik heb het met een PC en twee laptops geprobeerd, met Windows 7 32 bit en 64 bit en Windows XP.....
Dan zou je denken dat het aan Mytomtom ligt of de Tomtom zelf.
Gr., Ebo.
Ebo

Berichtdoor Ebo » 18 aug 2011, 20:52

Laatste advies: gewoon steeds opnieuw beginnen. Vanmorgen, wéér mislukt. Opnieuw opdracht gegeven, naar het werk gegaan en toen ik thuis kwam stond alles er weer op.....
Daarna kaartupdate van de Renault met de SD-kaart. Binnen 10 minuten gepiept....
Dus: mislukt het, geef de hoop niet op. Bij mij uiteindelijk na 7 keer gelukt.
Succes, Ebo.
Ebo

Berichtdoor fonzie » 30 okt 2011, 21:01

Ik ben niet bepaald gecharmeerd van TOM TOM sinds mijn 1 ervaring met de GO 700.
maar omdat het makkelijk is om dit apparaat te koppelen met je wagen toch een dergelijk systeem aangeschaft
En ja hoor ik heb spijt want na het uploaden van een nieuwe kaart naar de navi ging het mis
Krijg de melding op de navi kies een kaart en als je die kiest krijg je de melding probleem met kaart je kunt deze kaart niet gebruiken op dit navigatiesyteem Europe - 384.

Harde reset heeft niet geholpen want je krijgt weer de vraag kies kaart en dan weer dezelfde foutmelding
Momenteel ben ik met poging 3 bezig en de helpdesk is alleen doordeweeks te bereiken

Had ik maar geen tom tom gekocht , kost nog veel ook

Fons
ATT en ex 500 1.2 lounge cha azzure bezitter met 16 inch velgen, chroom pakket,korte antenne, verlaagd mcc sport, spoorverbreders (3mm van mcc sport) KN 57 I filter, ragazzon uitlaat, alupedalen, midden armsteun, chromen kentenplaat. Nu Alfa MiTo
fonzie

Berichtdoor gogo » 16 nov 2011, 18:27

Ik koppelde vandaag mijn tomtom aan de pc en kreeg de melding dat er een nieuwe kaart was, dus als je nog binnen de 30 dagen zit snel even aan koppelen en downloaden.

gr
gogo

Berichtdoor fonzie » 16 nov 2011, 19:52

heb ik ook gedaan, kreeg toen een flitspaal updates te zien en 2 maal kaart westeurope
Daar ging het toen goed mis ik koos voor de verkeerde kaart en bleek toen niet met de tom tom samen te werken.
Kreeg toen de melding kaart werkt niet met deze tom tom
maar opstarten van de tom tom ging ook niet meer.
Heb dat gemeld bij tom tom en kreeg toen de handreiking die hierboven ook vermeld staat.
Uiteindelijk na 3 pogingen is het goed gekomen zoals ik al vermeld ik ben bepaald niet gecharmeerd van Tom tom geef mij maar navigon of voor de motor Garmin (alhoewel Garmin behoorlijk geprijsd is)\

groet

Fons
fonzie

Berichtdoor TheTraveller » 07 dec 2011, 11:26

Wat ik nu weer heb... :o

Gisterenavond TT aangesloten op computer, er zou een update beschikbaar zijn. TT ging aan het werk...het laatste wat ik heb gezien was: nog 18 minuten resterend. Ineens stond er in het display: 'Er is een fout opgetreden. De serivce is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.' :?

OK. TT afgekoppeld, MyTomTom afgesloten, opnieuw gestart, TT weer aangesloten. 'Je navigatiesysteem is bijgewerkt', en 'Geen nieuwe updates beschikbaar'. Maar op de TT zelf staat nu geen kaart meer. In het display staat alleen: Kies een kaart, en daaronder 'Geen kaarten gevonden'. :shock:
Via MyTomTom kan ik niks doen. Nieuwe kaarten installeert ie niet, krijg ik weer een storings/foutmelding.
Heb de hele instructie al opgevolgd en alle stappen meerdere keren doorlopen, zonder resultaat. Zelfde ook gedaan op een andere computer die nog op XP draait, ook geen succes. :cry:

Zojuist met de TT helpdesk gebeld. Vriendelijke medewerker heeft een aantal stappen doorlopen, die ik zelf ook al had gedaan, ook zonder resultaat. Hij ging het even met collega's bespreken- daarna weer hard reset gedaan en wat instellings aanpassingen in MyTomTom- zonder resultaat. Erg vaag allemaal, hij wist het zelf ook niet meer... :?: Hij zei wel dat er gisteren ineens updates beschikbaar kwamen die niet bedoelt waren voor de GO1000...het zou daar aan kunnen liggen volgens hem.
Hij gaat nu e.e.a. voor mij uitzoeken en zou mij per telefoon en/of e-mail nog iets laten weten vandaag...

Wordt vervolgd... ;)

Gr. Leon
TheTraveller

Berichtdoor TheTraveller » 07 dec 2011, 16:21

Update:

Kreeg via mail bericht van TomTom dat mijn probleem niet op afstand of via MyTomTom opgelost kan worden :o . Ik mag de TT terugsturen voor een 'nieuwe', of via de dealer omruilen. Voor de laatste optie heb ik nu net nogmaals een schriftelijke bevestiging gevraagd, zodat ik straks naar mijn dealer kan lopen en een nieuwe kan vragen... :)

Erg vaag dit probleem :roll: , maar ben blij dat TomTom zo snel heeft gehandelt...nu nog afwachten hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe in huis heb :?:

Gr. Leon
TheTraveller

Berichtdoor gogo » 08 dec 2011, 11:01

TheTraveller schreef:Update:

Kreeg via mail bericht van TomTom dat mijn probleem niet op afstand of via MyTomTom opgelost kan worden :o . Ik mag de TT terugsturen voor een 'nieuwe', of via de dealer omruilen. Voor de laatste optie heb ik nu net nogmaals een schriftelijke bevestiging gevraagd, zodat ik straks naar mijn dealer kan lopen en een nieuwe kan vragen... :)

Erg vaag dit probleem :roll: , maar ben blij dat TomTom zo snel heeft gehandelt...nu nog afwachten hoe lang het duurt voordat ik een nieuwe in huis heb :?:

Gr. Leon

Dat is mooi dat je naar de dealer kunt gaan, ik moest een zo goed als nieuwe opsturen, en kreeg naar 2 weken een gebruikte terug, die van mij was niet meer te maken volgens tt
gogo

Berichtdoor TheTraveller » 08 dec 2011, 14:45

Update:

Zojuist weer contact gehad met TT ivm terug sturen van de 'defecte' TT. Weer een andere zeer vriendelijke medewerker heeft mij te woord gestaan, en hij heeft in overleg met de vorige medewerker en de technische afdeling uiteindelijk toch voor een online oplossing kunnen zorgen. Via een directe link vanuit MyTomTom i.c.m. mijn serienummer is er een nieuw patch bestand op mijn TT gezet, waarna ik weer opnieuw de kaartupdate kon uitvoeren, en deze was uiteindelijk gelukt! :D
Ben uiteraard zeer content met deze service en hulp van TomTom, hierdoor hoefde ik mijn TT toch niet op te sturen, en doet hij het nu weer! :lol:

Gr. Leon 8-)
TheTraveller

Keer terug naar Blue&Me, GSM, caraudio, multimedia etc.